Regulamin sklepu internetowego ambershop.pl
§1. Postanowienia wstępne
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz warunki umów w zakresie dostarczania produktów fizycznych, w szczególności prawa i obowiązki stron umowy tj. Sprzedawcy i Klienta.
- Zasady dokonywania zakupów możliwe są w ramach sklepu internetowego AMBERSHOP.PL dostępnego pod adresem https://ambershop.pl/.
- Sklep internetowy AMBERSHOP prowadzony jest przez Tomasza Mikołajczyka prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, posiadający numer NIP: 676-000-28035 i numer REGON: 350556249.
- Każdy Klient jest zobowiązany zapoznać się i zaakceptować warunki określone Regulaminem przed zawarciem Umowy ze Sprzedawcą.
§2. Definicje
Użyte w Regulaminie definicje należy rozumieć następująco:
- Sprzedawca – Tomasz Mikołajczyk prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Mikołajczyki Amber Tomasz Mikołajczyk z siedzibą w Krakowie, pod adresem: Rynek Główny 1/3, Sukiennice Kram 29, 31-042 Kraków, posiadający numer NIP: 676-000-28-35 i numer REGON: 350556249.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która korzysta z usług i funkcjonalności Strony internetowej, a w szczególności dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu na Stronie internetowej w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna dokonująca zakupu bezpośrednio związanego z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej (określonego w CEIDG).
- Strona internetowa – serwis internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem: https://ambershop.pl/.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://ambershop.pl/.
- Towar – dostępny w asortymencie Sklepu produkt fizyczny będący przedmiotem Umowy między Klientem a Sprzedawcą.
- Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Konsumenta w celu uzyskania dostępu do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub w celu korzystania z nich.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia.
- Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy zawartej na odległość, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy.
- Operator płatności – System płatności eService Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Jana Olbrachta 94, numer KRS 0000490970, numer NIP 1181477610.
- Umowa – umowa zawarta na odległość z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (Sklep lub Formularz zapisu na Stronie internetowej), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
§3. Kontakt ze Sklepem
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą w szczególności:
- za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: ambershop.boruni@gmail.com
- pisemnie na adres: Amber Muzeum Kraków 31-018, ul. Św. Jana 2
- a także telefonicznie pod numerem: +48 603 205 041 (koszt połączenia według taryfy operatora) od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 10:00-16:00
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy Bank PEKAO S.A. 09 1240 4650 1111 0010 5512 4099
§4. Środowisko cyfrowe Klienta
- Do korzystania ze Strony internetowej i Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sprzedawcy oraz składania zamówień niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet, systemem operacyjnym i przeglądarką internetową, umożliwiające przeglądanie stron internetowych,
- przeglądarka plików pdf, word, excel,
- aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail),
- Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne, by zapewnić Klientowi bezpieczny dostęp do Strony internetowej i Sklepu, a w szczególności środki uniemożliwiające dostęp i modyfikację danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Sprzedawcy przysługuje prawo do przerwy technicznej w funkcjonowaniu Strony internetowej, w tym Sklepu, niezbędnej dla planowanej, bieżącej obsługi i konserwacji serwera oraz oprogramowania. W przypadku planowanej przerwy Klienci zostaną o tym wyraźnie powiadomieni na Stronie internetowej.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Strony internetowej spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem używanym przez Klienta.
§5. Nieodpłatne usługi cyfrowe
- Sprzedawca za pomocą Strony internetowej i Sklepu dostarcza płatne Towary a także nieodpłatne treści cyfrowe i usługi cyfrowe.
- Dostępne są m.in. następujące nieodpłatne treści i usługi cyfrowe:
- umożliwienie Klientowi przeglądania treści oraz asortymentu na Stronie internetowej i Sklepie oraz korzystania z wyszukiwarki treści (usługa cyfrowa),
- umożliwienie Klientowi złożenia Zamówienia w Sklepie bez rejestracji (usługa cyfrowa).
§6. Informacje ogólne
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany asortymentu oraz cen towarów znajdujących się w ofercie Ambershop.pl oraz przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych oraz wyprzedaży.
- Promocje stosowane przez Sprzedającego nie łączą się ze sobą. Klient może skorzystać tylko z jednej wybranej przez siebie promocji chyba, że regulamin promocji wyraźnie przewiduje możliwość łącznego korzystania z promocji. Przez promocję rozumie się każde korzystniejsze od standardowych warunki sprzedaży.
- Wyroby jubilerskie mają specyficzne właściwości, które należy uwzględniać dokonując zakupu, zapoznając się z opisem towaru. Każdy z towarów jest niepowtarzalny i różni się od innych, co dotyczy również poszczególnych elementów towarów (kamieni szlachetnych) oraz ich wymiarów. Towary są różnych rozmiarów, a ich zdjęcia prezentowane w serwisie mają charakter informacyjny (nie oddają ich rzeczywistej wielkości), są przykładowe i służą prezentacji konkretnie wskazanych w nich modeli.
- Sprzedający zastrzega, iż otrzymany przez Klienta towar może różnić się (w tym co do koloru, rozmiaru, proporcji) od towaru prezentowanego na zdjęciach na stronie https://ambershop.pl/, w tym w szczególności w wyniku różnych ustawień monitora bądź innego urządzenia, z którego Klient korzysta podczas zakupów.
§7. Zasady składania Zamówienia i dostępność towaru
- W ramach Ambershop.pl publikowane są informacje o towarach oraz warunki ich zakupu i dostawy. W celu uniknięcia wątpliwości informacje te nie stanowią oferty, a jedynie zaproszenie do składania ofert o treści wskazanej w informacji o towarze.
- Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, we wszystkie dni roku pod adresem: https://ambershop.pl/.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
- Składanie zamówień przez Klienta na Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest bez zakładania Konta, przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
- W celu złożenia Zamówienia bez rejestracji, należy:
- wybrać Towar będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”,
- przejść do koszyka i kliknąć „Zamówienie”,
- wypełnić Formularz zamówienia, wpisując dane odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Towaru,
- klient składający zamówienie na produkt w sklepie internetowym Ambershop.pl zobowiązany jest do podania prawdziwych danych,
- wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności, zaakceptować Regulamin i kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”,
- dokonać płatności w określonym terminie, w wybrany wcześniej sposób.
- Płatność on-line dokonywana jest bezpośrednio na stronie Operatora płatności.
- Po dokonaniu płatności on-line, Klient zostanie z powrotem przekierowany na Stronę internetową.
- Z chwilą potwierdzenia przez Klienta złożenia zamówienia za pomocą przycisku „Kupuję i płacę”, między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta Umowa.
- Sprzedający potwierdzi Klientowi przyjęcie zamówienia do realizacji poprzez przesłanie mu informacji na wskazany adres poczty elektronicznej. Do wiadomości Sprzedający ponownie dołączy informacje, o których mowa w ust. 6 powyżej oraz informacje dotyczące prawa odstąpienia wraz ze wzorem odstąpienia do umowy.
- Klient otrzyma, na podany w zamówieniu adres e-mail, potwierdzenie zawarcia umowy a także kopię treści niniejszego Regulaminu.
- W przypadku, gdy tylko część zamówienia została potwierdzona, wówczas dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży tylko co do potwierdzonych towarów.
- Sprzedający poinformuje Klienta o braku przyjęcia zamówienia do realizacji (chyba, że kontakt z Klientem będzie niemożliwy).
- Jeżeli Sprzedający nie może spełnić świadczenia w całości lub w części z uwagi na to, że towar nie jest dostępny, bądź z uwagi na nieprzewidziane okoliczności nie został dostarczony do Sprzedającego, uległ uszkodzeniu lub utracie, wówczas niezwłocznie zawiadomi Klienta, najpóźniej w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy, oraz zwróci mu otrzymaną cenę albo spełni świadczenie zastępcze o takiej samej wartości jak uiszczona cena – według wyboru Klienta. W razie braku wyboru ze strony Klienta Sprzedający zwróci Klientowi otrzymaną od niego cenę sprzedaży.
§8. Ceny oraz oferowane metody dostawy i płatności
- Ceny Towarów są określone w ich opisach dostępnych w Sklepie.
- Wszystkie ceny są wyrażone w polskich złotych i są cenami brutto.
- Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy Towarze w momencie złożenia Zamówienia przez Klienta zgodnie z procedurą opisaną w §7 Regulaminu.
- Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowania cen na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
- Na całkowitą kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Towar oraz koszt dostawy, o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli przystąpienia do Umowy.
- Dokonanie nabycia towaru dokumentowane jest wystawieniem paragonu bądź faktury VAT (według wyboru Klienta), które dołączane są do towaru zakupionego przez Klienta.
- Z dostarczeniem nieodpłatnej Usługi cyfrowej nie wiążą się żadne koszty dostawy.
- Klient za swoje zamówienie może zapłacić, wybierając jedną z następujących metod płatności:
- płatność przelewem na konto Sprzedawcy,
- karta debetowa,
- karta kredytowa,
- przelewy elektroniczne,
- płatności mobilne,
- za pobraniem – gotówką lub kartą płatniczą tylko przy odbiorze osobistym w Salonie Sprzedaży BORUNI, płatne w trakcie odbioru towaru.
- Szczegółowe informacje na temat dostępnych metod płatności dotyczące poszczególnych Towarów znajdują się w Formularzu zamówienia.
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Towaru:
- odbiór osobisty w Salonach Sprzedaży Boruni (ul. św. Jana 2, 31-018 Kraków),
- przesyłka kurierska.
- Towary zakupione w sklepie internetowym mogą być dostarczone do Salonów Sprzedaży BORUNI lub kurierem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej a także do krajów EU i strefy Schengen.
- Klient zawierając Umowę ze Sprzedawcą, wyraża zgodę na przesyłanie faktur oraz ich korekt drogą elektroniczną na adres email podany w Formularzu zamówienia lub wiadomości email wysłanej do Sprzedawcy.
- W razie braku dokonania płatności w terminie do 7 dni od dnia przyjęcia zamówienia do realizacji w przypadku wyboru płatności wskazanych w ust. 8 lit. a), b), c) lub d) powyżej, zamówienie złożone przez Klienta jest anulowane, a brak wpłaty rozumie się jako odstąpienie Klienta od umowy sprzedaży.
§9. Termin realizacji zamówienia
- Na termin dostawy składa się:
- termin kompletacji zamówienia
- termin dostarczenia towaru przez kuriera do Salonu Sprzedaży BORUNI lub na adres wskazany przez Klienta.
- Termin kompletacji zamówienia wynosi 1 dzień roboczy od dnia przyjęcia zamówienia do realizacji, a jeżeli Klient wybrał inny sposób zapłaty niż za pobraniem, powyższy termin liczy się od dnia otrzymania przez Sprzedającego zapłaty lub potwierdzenia zapłaty od podmiotu obsługującego płatności on-line.
- Termin dostarczenia towaru przez kuriera do Salonu Sprzedaży BORUNI lub na adres wskazany przez Klienta wynosi do 10 dni roboczych od skompletowania zamówienia. W okresach świątecznych, wyprzedaży oraz innych okresach wzmożonej sprzedaży łączny czas kompletacji i dostarczenia towaru może ulec wydłużeniu do 30 dni roboczych.
- Za dni robocze uważa się dni inne niż soboty i dni ustawowo wolne od pracy.
- Jeżeli Klient nabył wiele towarów w ramach jednego zamówienia zostaną one dostarczone łącznie po skompletowaniu całości zamówienia, to jest w najdłuższym z podanych czasów wysyłki poszczególnych towarów.
§10. Reklamacja
(Odpowiedzialność za niezgodność świadczenia z umową)
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Konsumentowi i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta Towar, treść lub Usługę cyfrową zgodne z umową (tzw. rękojmia konsumencka).
- Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta stwierdzi niezgodność z umową, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną niezgodnością (złożenie reklamacji).
- Klient składa reklamację w formie pisemnej lub drogą emailową na adres podany w §3 Regulaminu.
- Reklamacje można złożyć w formie poczty elektronicznej bądź pisemnie na adres Sprzedającego (Mikołajczyki Amber Tomasz Mikołajczyk z siedzibą w Krakowie, pod adresem: Rynek Główny 1/3, Sukiennice Kram 29, 31-042 Kraków, posiadający numer NIP: 676-000-28-35 i numer REGON: 350556249, e-mail: ambershop.boruni@gmail.com, bądź złożyć w Salonie Sprzedaży BORUNI.
- W przesyłce reklamacyjnej należy zawrzeć: dowód zakupu, kartę gwarancyjną (jeśli na produkt była udzielona gwarancja) oraz wypełniony formularz reklamacyjny dostępny TUTAJ. W przypadku jeżeli reklamacja dotyczy towaru wraz ze złożeniem reklamacji należy przekazać Sprzedającemu towar podlegający reklamacji.
- Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące Klienta, opis, czego dotyczy reklamacja oraz żądania z nią związane.
- W przypadku niekompletnych informacji Sprzedawca wezwie Klienta do ich uzupełnienia w terminie 14 dni od otrzymania wezwania z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania.
- Termin rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę to 14 dni od daty prawidłowo złożonej reklamacji do Sprzedawcy.
- Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji na papierze lub innym trwałym nośniku, w szczególności drogą korespondencji elektronicznej na adres podany przez Klienta. W przypadku odrzucenia reklamacji Sprzedający powiadomi o tym Klienta podając powody tej decyzji.
- Gdy wymiana bądź naprawa towaru okaże się uzasadniona i możliwa Sprzedający powiadomi o tym Klienta oraz przekaże informacje dotyczące dalszego toku postępowania. W przypadku uzasadniającym zwrot ceny sprzedaży należność za zakupiony towar zostanie zwrócona w terminie 14 dni po uzyskaniu przez Sprzedającego zwrotu tego towaru. Zwrot ceny następuje w sposób analogiczny do wybranej przez Klienta metody płatności za towar.
- Brak odpowiedzi Sprzedawcy w ww. terminie na złożoną prawidłowo reklamację, oznacza uznanie reklamacji przez Sprzedającego.
- W przypadku, gdy Klient nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, zostaje wyłączona odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne rzeczy (na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego).
§11. Prawo odstąpienia od umowy
- Klient, będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł ze Sprzedawcą Umowę na odległość, może odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni. W przypadku Towarów termin jest liczony od dnia przekazania Towaru Konsumentowi/Przedsiębiorcy korzystającemu z ochrony konsumenckiej lub wskazanej przez niego osobie, innej niż przewoźnik, którego wybrał do dostarczenia Towaru.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do:
- umowy, której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany wg specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorcy korzystającego z ochrony konsumenckiej lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- umowy, której przedmiotem świadczenia jest towar noszący znamiona produktu indywidualnego.
- W celu odstąpienia od umowy, która nie obejmuje sytuacji wymienionych w poprzednim punkcie, Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien poinformować Sprzedawcę o zamiarze odstąpienia od umowy w drodze oświadczenia woli w formie pisma wysłanego pocztą elektroniczną lub pocztą na adres podany w §3 Regulaminu.
- Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać w tym celu z wzoru umieszczonego w załączniku pod niniejszym Regulaminem. Nie jest to jednak obowiązkowe. Wzór dokumentu odstąpienia od umowy sprzedaży dostępny jest TUTAJ.
- Klient może również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na stronie internetowej Sprzedającego. Jeżeli Klient skorzysta z tej możliwości, Sprzedający prześle Klientowi niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Klient zobowiązany jest odesłać lub przekazać Sprzedającemu rzecz (towar) do siedziby Sprzedającego znajdującej się pod adresem: Amber Muzeum, ul. Św. Jana 2, 31-018 Kraków AMNERSHOP.PL , niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz (towar) przed upływem terminu 14 dni.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanego towaru lub potwierdzenia jego odesłania (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).
- Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, w tym koszt opakowania i nadania.
- Towar ze względu na swój charakter NIE może być w zwykłym trybie odesłany pocztą. Koszty zwrotu rzeczy mogą okazać się wysokie. Szacowany maksymalny koszt przesyłki do Polski będzie różnił się w zależności od wybranej firmy przewozowej oraz regionu, z którego przesyłka zostanie nadana. Na podstawie danych publikowanych przez polską firmę przewozową UPS – przewidywany maksymalny koszt standardowej przesyłki (do 10kg) z Polski do Anglii i krajów Europy to ok 750 zł netto.
- Konsument/Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy umowa uważana jest za niezawartą.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, w szczególności w sytuacji, w której przedmiotem świadczenia jest towar stworzony według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. towary zawierające grawer zamówiony przez Klienta).
§12. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów konsumenckich
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na odległość na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- W sytuacji, gdyby podjęte postępowanie mediacyjne nie przyniosło skutku lub strony nie zdecydowały się na nie, a Klient nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, sądem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z taką umową jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Konsument może również złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl
§13. Prawa autorskie
- Treści cyfrowe dostępne na Stronie internetowej, a także materiały wchodzące w skład Towarów i Usług cyfrowych, są utworami i są objęte ochroną prawa autorskiego, a prawa te przysługują Sprzedawcy lub osobom z nim współpracującym, a które udzieliły Sprzedawcy odpowiednich licencji.
- Klient może korzystać z ww. treści na zasadzie dozwolonego użytku prywatnego. To oznacza, że Klient oraz użytkownicy Strony internetowej mogą z nich korzystać tylko i wyłącznie na własne potrzeby, w tym także prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem, że nabywca nie jest uprawniony do udostępniania ich osobom trzecim jako własnego produktu lub usługi (odpłatnie lub nieodpłatnie).
- Klient zainteresowany szerszym wykorzystaniem ww. treści powinien skontaktować się ze Sprzedawcą i podjąć indywidualne negocjacje.
- Nieuprawnione rozpowszechnianie ww. treści skutkować może odpowiedzialnością cywilną i karną.
§14. Dane osobowe i pliki Cookies
- Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem https://ambershop.pl/polityka-prywatnosci/.
§15. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane przez Sprzedawcę zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, tj.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Zmiany obowiązują z dniem publikacji nowego regulaminu. Zmiany nie dotyczą umów zawartych przed wprowadzeniem zmian w Regulaminie.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: ustawy Prawa konsumenta, Kodeksu cywilnego; Prawa przedsiębiorców; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną;, ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
- Regulamin ma zastosowanie do umów zawartych od dnia 1 stycznia 2023 r.